Samsung UE32D5000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE32D5000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

detjerk 01-07-2012
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Prachtige televisie. Het geluid scoort wat lage, maar dat loopt bij mij gewoon via de reguliere stereo. Scherp beeld met meer dan voldoende instellingsmogelijkheden voor elke wens.
In grruik met tv van xs4all, blueray speler en wii.
Mooie prijs-kwaliteit verhouding.

svdp3 04-05-2012
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Deze 32 inch led tv voornamenlijk gekocht om aan te sluiten op de PS3. Beeld is erg strak en mooi met goede kleuren. Bij snel bewegende beelden merk je dat het beeld op details minder scherp is. Wil je dit niet dan moet je meer geld uigeven voor een 200Hertz toestel.
Geluid is wel matig en blikkerig.

David de Haan 18-02-2012
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Heb vandaag deze tv gekocht bij de mediamarkt voor 388 euro en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Hij is heel makkelijk te installeren, heb natuurlijk nog niet alle mogelijkheden kunnen proberen.
Het geluid valt me enorm mee voor zo'n platte tv.
Ze hadden een heel aantal staan van diverse merken maar ik vond deze er echt uitspringen ook de prijs

pd0dlj 09-04-2012

goeden middag,

even met opa piet uit assen.
vorig jaar een samsung gekocht voor in de kamer alles ,MAAR als de de tv aan de muur hangt dan heb je een groot plobleem met het geluid er blijft niet veen meer van over, heb maar 2 boxen er naast gezet!!!. dus niet geschikt voor aan de muur!!.
maar nu wil ik er een bestellen de ua32d5000 voor in de slaapkamer, heeft deze ook het geluid aan de achterkand weet je dat ook.als dat zo is dan kan ik hem niet gebruiken! wie o wie weet dit .alvast bedankt piet (opa) uit assen oj deze kost in groningen 349.00 euro.

visotron 14-01-2012
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Nu ongeveer een kwartaal in bezit. Geen klachten. Een kwalitief goede tv. Men zou kunnen overwegen om 100 euro extra uit te geven voor een smart tv, want de UE32D5000 heeft deze functie niet. De UE32D5000 is echt een aanrader als je voor prijs / kwaliteit gaat. Echt geen spijt van deze aankoop, zeker met digitale tv / blu-ray of PS3. Tip: neem de tijd of laat een professional / iemand met ervaring de kleuren en contrast instellen. Bij mij duurde dat even.

Johnyboy1960 28-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Onlangs wederom een Samsung 32inch LED TV gekocht. Heb reeds in 2009 een UE32B7000 aangeschaft voor aan de muur in de woonkamer. Nu in 2011 een UE32D5000 erbij gekocht voor in de serre. Betaalde bij de Mediamarkt 385 euro. In 2009 nog 989 euro. Ik kan geen verschil in beeldkwaliteit tussen beide TVs ontdekken. Keuze van de D500 vanwege gebruik van CI+ HD cam module van UPC. Installatie een fluitje van een cent. Erg mooi en strak beeld. Makkelijke bediening. Heb geen handleiding hoeven te raadplegen. Overigens is de handleiding op het scherm op te roepen. Geluidskwaliteit is mager, koop daarom ook bij deze tv een home cinema set. Heb goede ervaring met de BD1220 van Samsung. Ik kan deze tv aanraden. Nadeel is dat de tv niet echt uit kan. Rood lampje blijft branden. Maar je kan de stekker er uithalen. Verder kan de tv niet op de voet draaien. Gelukkig had ik mijn oude voet bewaard van de andere tv. Deze opast er gewoon onder. Ik heb de duurzaamheid op 10 gewaardeerd, dit heb ik gebaseerd op zijn voorganger die ik ook heb. T.o.v. zijn voorganger zijn er ook een paar verbeterpunten te noemen: aanwezigheid koptelefoon aansluiting, en meer ruimte om de coaxstekker in het apparaat te steken.

Roelof Smeding 12-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Heb al eerder geprobeerd mijn review te updaten maar toen lukte het niet. Hierbij nog een poging: ben de volgende dag teruggegaan naar MediaMarkt, heel netjes geholpen, heb zonder enige problemen een andere tv uit mogen zoeken. Er staat nu al een maand of vier een Sony Bravia bij mij in de huiskamer, en daar ben ik heel tevreden mee. Voor de volledigheid: bij de MediaMarkt zeiden ze dat er die week ongeveer 100 exemplaren van deze Samsung verkocht waren, en dat ik de eerste was die hem terugbracht. Zal dus wel een maandagochtendexemplaar geweest zijn - kan gebeuren, maar gezien mijn ervaringen met andere Samsung-producten (telefoons, koelkasten) komt dit merk bij mij niet meer over de drempel.

sybren1234 09-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Vandaag deze tv gekocht. Aansluiten is fluitje van een cent TV menu stuurd je overal vlekkeloos doorheen. Ik was erg teleurgesteld toen ik het beeld zag. (analoog kabel). Ik ben meteen zo'n module voor de ziggo smartcard gaan halen en alles opnieuw geinstalleerd en wat een verschil. Super scherp beeld alles in HD.Geluidskwaliteid ben ik ook erg over te spreken komt helder geluid uit.Ik heb in m'n slaapkamer ook een Samsung LCD vandaar dat ik weer voor dit merk kies.

F1949 05-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Voor de prijs kwaliteit is deze tv een topper, geen betere te verkrijgen.
Het geluid is voor zo'n platte tv goed.
De beeldkwaliteit kan volgens mij niet beter.
De mogelijkheden zijn voor mij heel veel.
Het gebruiksgemak is zo eenvoudig dat ik het zelf begrijp.
De vormgeving is super mooi met die smalle doorzichtige rand.
Ik heb deze tv ongeveer 3 maanden in huis geen enkel probleem gehad.

adje1989 04-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Ik heb deze tv nu een maand in bezit en heb enigszins spijt van mijn aankoop. Toen ik deze tv kocht dacht ik dat ik een 100hz tv had gekocht, het is echter gewoon een 50 hz tv die het beeld upscaled, iets dat samsung 100hz cmr noemt. Van dit upscalen is echter niets te merken. De kwaliteit van rustig en stilstaand beeld is zeer goed met mooie kleuren en goede zwartwaardes. Wanneer er echter snel bewegende beelden worden bekeken heeft deze tv veel last van bewegingsonscherpte doordat hij niet over 100hz beschikt.

De geluidskwaliteit is matig, maar makkelijk op te lossen door er een apart setje aan te hangen. Het design en het gebruiksgemak zijn prima en de tv staat ook stevig op zijn voet.

Al met al best een mooie tv, alleen zeer spijtig dat hij niet over 100hz beschikt, het heeft mij een tijdje zoekwerk gekost voordat ik hier achter was.

visotron 26-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Geluid is meer dan voldoende, maar ik advisser een set externe speakers. Beeldkwaliteit uistekend en veel mogelijkheden om naar eigen smaak in te regelen. Neem de tijd om alles optimaal in te regelen. Dit is lastig. Maar eenmaal ingesteld prima. Gebruiksgemak ok. Vormgeving mooi. Duurzammheid kan ik nog niet beoordelen. Eerste indruk: goede koop en zeker een aanrader.

Harry64 21-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Een pracht van een multimedia apparaat. USB, HDMI, Ethernet, AVB-C en DVB-C. De geluidskwaliteit is wat minder, maar voor een flatscreen zeer zeker goed. Het geluid zou zeker een 8 opgeleverd hebben als er externe speakers aangesloten hadden kunnen worden. Het is uiteraard niet eerlijk om het geluid te vergelijken met de Philips matchline die er eerst stond. Die heeft een basbox, een basbox aansluiting had dus ook nog een optie geweest.

Qua beeldkwaliteit zeker een 90% verbetering wat scherpte en kleur betreft. Wat wel opviel was de oversturing op helderheids niveau soms. Dit was te verhelpen door het beeld op 'film' in te stellen.

Het bijbehorende programma voor op de PC van samsung vind ik wat minder. Het programma van samsung legt een groot beslag op processor en geheugen capaciteit voor het indexeren van films, foto, en audio.
Verder worden er heel veel audio en video formaten ondersteund zowel via ethernet als USB.
Wat ook zeer prettig is, is dat andere apparaten zo als dvd spelers van samsung met de zelfde afstandsbediening zijn te bedienen. Er komt dus binnenkort ook een samsung DVD speler bij die een HDMI uitgang heeft.
DVB-T of DVB-C heb ik nog niet kunnen testen omdat er geen kaartlezer meegeleverd is. Het apparaat schijnt ziggo certified te zijn, alleen zit ik niet in een gebied met ziggo. Als het apparaat digitenne zou ondersteunen, zou dat mooi meegenomen zijn.

Het was in het begin even puzzelen hoe een en ander aan de gang te krijgen. Met de plug en play functie gaat dat allemaal heel soepeltjes, geen problemen met zenders zoeken en indelen e.d.

De vormgeving vind ik zonder meer erg mooi, als de randen rond het scherm nog iets smaller waren geweest had ik het nog mooier gevonden, maar dat is persoonlijke smaak en voor ieder weer anders.

Over duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen omdat ik de tv pas twee weken heb.

Alles met al een apparaat waar ik zeer tevreden over ben.

Kees231 28-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Deze tv uitgezocht voor mijn schoonzus voor op haar appartementje. Alvorens deze daar te installeren heb ik 'm eerst thuis getest met netwerk, PS3, Blu-Ray en UPC HD tv.
Prijs kwaliteit is bij deze tv heel netjes. Het toestel is mooi om te zien en 'Samsung-dun'. De tijd dat de diepte van een tv nog in centimeter werd opgegeven is duidelijk voorbij!
Nu is het millimeter wat de klok slaat.

Ik zou zelf deze tv alleen op de slaapkamer neer willen zetten (als bij-tv).
Geluid is matig, maar je kunt ook niet veel verwachten uit zo'n plat ontwerp. Het is altijd een compromis.

Het beeld is best goed, echter kan ik zelf maar moeilijk wennen aan de enorm ongelijke achtergrondverlichting. Ik heb ook een keer naar de D6500 gekeken in een donkere ruimte en deze heeft dat echt een stuk minder, maar is ook weer duurder. Ook schakelt de achtergrondverlichting voor mij bij deze tv te langzaam bij wisseling van lichte naar donkere scenes. Je hebt dan steeds van die na-ijl effecten.

Ik ben zelf een plasma-kijker, wellicht dat het me daardoor meer opvalt.

Samengevat: Voor de prijs is dit echt een hele nette tv, ik zou voor aanschaf wel eerst in de winkel gaan kijken of je de achtergrondverlichting kunt 'hebben'.

Dirk Johan 27-08-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Geluidskwaliteit: prima voor spraak, slecht voor muziek. M'n Imac klinkt beter.
Mogelijkheden: Zit een ethernet aansluiting op maar kan niet op internet.
Gebruikersgemak: Installeren fluitje van een cent, menustructuur vreemd, ingewikkelde manier voor favorieten programmeren en gebruiken. Geen gebruiksaanwijzing kunnen vinden. Vormgeving: natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind 'm gaaf (redelijk smalle zwarte randen). Duurzaamheid: Moeilijk te zeggen na een maand maar heb daar vertrouwen in omdat ik al eerder (2 jaar geleden) een samsung gekocht heb die nog zonder probleem toch wel heel veel uren maakt.

Heico1970 30-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Nu een paar weken in bezit en zeer tevreden mee! Vanwege de LAN-aansluiting geweldig te integreren in je thuisnetwerk. Rechtstreeks films afspelen vanaf mijn NAS-server middels Twonky Media. Hiermee dus geen separate media speler nodig. Verder geen ingewikkelde bediening zoals vroeger nog wel eens het geval bij Samsung maar to the point interface. Omdat de TV heel plat is mooi op te hangen aan de wand.
Tot nu toe veel waar voor relatief weinig geld!

Roelof Smeding 23-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

In 1e instantie dacht ik: voor weinig geld een prachtige tv. Ik kijk nog steeds analoog via de kabel maar zelfs daarin zag ik al enorme verbetering tov mijn 26 inch beeldbuis-tv; toen ik de Playstation 3 aanzette stond ik versteld van hoe mooi alles eruitzag. MAAR! Ik heb er een uurtje of 3 van kunnen genieten, toen was het over. Als ik de tv nu aanzet krijg ik een beeld zoals je vroeger Filmnet of Canal Plus zag als je er geen abonnement op had. Overal ruis, beeld verschuift soms naar boven/onder, en de kleuren kloppen van geen kant (alsof je in een infrarood-nachtkijker kijkt). Alle instellingen geprobeerd, niks helpt (het gebeurde overigens toen ik de tv aanzette, dus niet tijdens het spelen met instellingen of zo). Ligt echt aan de tv, want het probleem doet zich voor zowel bij tv kijken als bij dvd's en bij het spelen op de Playstation. Ook alle stekkers er een half uur uithalen en de hele zooi weer opnieuw opstarten had geen zin. Het allermooiste is nog dat dit probleem zich op vrijdagavond voordeed, en Samsung het anno 2011 in z'n hoofd haalt om de klantenservice tijdens het weekend dicht te gooien. Ik voel me zo dom. Ik ben altijd degene die, ongeacht over wat voor product het gaat, zegt "koop nou gewoon iets van een gerenommeerd merk, laat die Aziatische budget-merken toch links liggen." Nu ben ik er -dankzij diverse goede recensies- toch zelf ingetrapt, met alle gevolgen van dien. Mijn bescheiden advies luidt dus: NOOIT doen. Echt nooit! Prachtige tv, maar de lage prijs wreekte zich in mijn geval direct. Hopelijk kan ik hem maandag omruilen voor een Sony of Philips.

syb1234 14-11-2011

Ik heb deze tv nu een week in bezit (zie review) en ben er nog steeds dolblij mee. Als u hem met analoog signaal al mooi vond had u digitaal hd het einde gevonden. Is echt een wereld van verschil namelijk. Ik heb trouwens een samsung wasmachine/2 tv's/koelkast/mobiel (4e al) en huistelefoon en het werk allemaal al jaren perfect zonder enig probleem. Misschien heeft u gewoon pech met dit merk maar het is zeker geen troep!!

Plurix 23-11-2011

Ik heb hetzelfde met Sony.
1 video recorder
1 videocamera
3 fotocamera's
1 40" lcd tv

allemaal nèt buiten de garantie en toen kapot. alsof Sony er een leeftijdchip heeft ingebouwd à la Bladerunner.... als het toestel zo en zo oud is gaat hij dood.
met veel stennis 1 fototoestel gerepareerd teruggekregen maar na 4 weken was hetzelfde euvel er weer. De tv bij een onafhankelijke reparateur gebracht en die vertelde mij dat Sony daar erg veel last van had. Ik heb nu Samsung in de woonkamer en met veel plezier kijk ik hiernaar. dus voor mij geldt
Sonyt meer in mijn huis.
Maar ik hoop dat je nog jaren plezier heb van je Sony, want dat gun ik echt niemand.

mirke1313 25-10-2011

heej roelof,
ik heb zelf altijd in de electronica branche gewerkt. ik wilde je even zeggen dat samsung echt geen budget merk meer is (ja 10 jaar geleden wel).
samsung is de laatste 5 jaar de meest verkochte tv in europa.
de tv`s die ik vaker dan een samsung terug krijg voor reparatie zijn toch echt wel philips en sony.
mvg groet miriam

PS samsung zijn garantie bepaling is trouwens veel gustiger dan philips en sony want daar heb je een kastje en een muur waar je tegen praat. succes

ER29 21-07-2011

---------- update review 21-07-2011 ----------
Door de variaties in uitzending is het lastig de kleuren naar mijn zin af te stellen,
Dan weer te fel, dan weer te donker. Er zijn genoeg opties om het bij te regelen dus komen
we hier nog wel uit.

Nog even over de Afastand Bediening (hij blijft lelijk) maar in gebruik is hij wel makkelijk.
Grote zachte toetsen, enkele zijn met braille tekens voorzien.
Bij de meeste functies zijn op de tv aanwijzigingen voor de AB te zien.
Heel prettig voor de niet zo technische mensen onder ons.

De testen van filmpjes, muziek en foto's vanaf de USB/pc zijn
vlotjes,makkelijk en goed verlopen.
De USB stick inpluggen gaat makkelijk omdat het tv scherm horizontaal kan draaien.
Dan de USB opzoeken en alle mappen keurig met volledige naam zichtbaar op de tv.

De pc is draadloos verbonden (wlan) met een router, en de tv bedraad op de router(Omdat ik de dongle toch wel prijzig vind) en de router vlakbij staat.
Alles is makkelijk te vinden en te bedienen op de TV, de software voor de pc had beter gekund.

De kwaliteit is zo als het is;
Een goede kwaliteit foto's en/of film geeft ook een goede kwaliteit op het beeldscherm,
muziek speelt zonder enige storingen af op de tv.

Nu we de TV zo een beetje hebben leren kennen ben ik dik tevreden !

---------- oude review 08-07-2011 ----------
Aankoop geschiedenis zie >> Vragen en Antwoorden.

Mijn eerste lcd TV, nog bezig met installeren (dus waarderingspunten vaak op eerste indruk).
Eerste indruk is prima qua design, en mogelijkheden.
Opgevallen items tot nu toe;
Geluid is niet geweldig (goed genoeg voor normaal zender gebruik, maar niet voor een film of muziek).
Komt dus straks een homecinema setje bij.
AfstandBediening oogt ouderwets, en past niet bij deze strakke tv.
Geen echte aan/uit knop aanwezig (tv blijft stand-by)
Rechts onder v/h scherm touchbediening knoppen aanwezig (menu, aan/stand-by, volume, zender ..)
Aangesloten kabels achter en zijkant tv komen gebundeld achter de voetsteun samen en verder niet zichtbaar .
Gebruiksaanwijzing (boekje) net genoeg voor installatie tv,
daarna aangewezen op gebruiksaanwijzing via TV (is goed te doen).
Heb echter via de site van Samsung de digitale versie (pdf) gedownload,
om deze zo gemakkelijk(er) door te kunnen lezen.
Vandaag Ziggo CI+ Cam Module binnengekregen (50,-- Webshop).
Met de handleiding v/h produkt installatie goed gelukt.
Goede investering gebleken, gebruiksgemak (één AB. nodig), minder kabels aan te sluiten,
Perfect beeld.

wordt vervolgd

Sander535 11-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE32D5000

Geluidskwaliteit is uitstekend voor een platte TV. Normaal kom je dat niet vaak tegen. Niet zo'n goede bass natuurlijk maar dat kun je weten.
Beeldkwaliteit is heel erg goed, heb zelf een UPC kastje dus digitale TV heeft echt goed beeld. Films speelt deze TV met uitstekende kwaliteit af vanaf een USB-stick of DVD.
Je kunt genoeg met deze TV, maar teveel om op te noemen.
De installatie gaat erg makkelijk. Geen problemen gehad met zender die hij niet zocht of dat soort dingen.
Vormgeving is natuurlijk prachtig, een mooi transparante voet en een transparante rand om de tv zelf heen. Een korte rand om het beeld heen, dat is natuurlijk altijd mooi.

Het is een erg mooie TV, met geweldig beeld en goed geluid voor een platte TV. Ook de prijs is natuurlijk voor zo'n TV als deze echt top.

Het is een aanrader.